Facelift přinesl exteriéru nový přední nárazník a jiné LED světlomety, které dávají Golfu vyklidněný výraz, který dává jasně najevo, že je nad věcí. Nechybí zde ani propojení světel vodorovnou tenkou linkou. Pozměněno bylo taktéž vnitřní uspořádání LED segmentů v koncových světlech, ale to pozná opravdu jen bystré oko.
Aktuálně máme k dispozici i sportovně střiženou variantu R-Line People, která je také k dostání v odlišných motorizacích. Jsou zde dvě různě silné benzínové „patnáctistovky“ 1,5 TSI (manuál / automat s mild-hybridní technologií 1,5 eTSI) či naftový motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW s automatem. Nechybí ani možnost výběru z několika barev. Většina kusů je k dostání do cca 3 – 4 měsíců od objednání, ovšem máme i několik skladovek, které mívají dodání kolem 2 - 3 týdnů.
Vůz je nadprůměrně vybavený, nechybí zde elektrické víko kufru, virtuální kokpit, parkovací kamera, automatická třízónová klimatizace, bezdrátové zrcadlení telefonu + bezdrátová nabíječka, adaptivní tempomat a mnoho dalšího. Nechybí zde ani prostorná kabina a velký zavazadelník, který pojme 611 litrů nákladu. Pochvalu zaslouží i nový infotainment s rychlou odezvou, pohodlná sedadla a hezky tvarovaný volant, který skvěle padne do ruky.
Jízdní komfort je velmi dobrý a nezalekne se ani svižnějšího průjezdu zatáčkou, přičemž je stále hezky stabilní. Potěší i dobré odhlučnění. V tomto případě zde máme motor 1,5 eTSI, který disponuje mild-hybridní technologií a nechybí ani automatická převodovka DSG. Je až neuvěřitelné, jak úsporné toto ústrojí umí být – po městě není problém jezdit za 6 litrů, na dálnici kolem 5,5 l a okresku hravě zvládne pod 4,5 l na 100 km. Jakmile není motor zatížený, tak se vypne a plachtí, což je důvod, proč může být spotřeba takto nízká.
Golf Variant je právem velice populární kombík, který se perfektně hodí na kratší i delší cesty. Hezky vypadá, je praktický, pohodlně jezdí a k tomu všemu má bohatou výbavu a mimořádně nízkou spotřebu. Takhle by měl vypadat univerzální parťák za rozumnou cenu.