Ford Kuga - nadprůměrné jízdní vlastnosti za férovou cenu
Největší změnou proti staré verzi je přední část, která se nyní více podobá Focusu. Přední světla mají užší tvar a jsou propojená LED linkou. Ta je zasazena do oválné masky, která svým tvarem připomíná tvar loga Ford. Zadní část se měnila jen minimálně, což je dobře – vypadá totiž skvěle. Vodorovně orientované světla jsou pro Kugu typickým znakem, stejně tak dvojice koncovek výfuků, které jsou pravé. To se v dnešní době plné imitací jen tak nevidí.
Tmavý interiér zaujme na první pohled červeným prošíváním, které je spojeno s výbavou ST-Line. Z vozu je hezký výhled, pozici za volantem není co vytknout a potěší i volant, který skvěle vypadá a padne výborně do rukou. Velikým krokem kupředu je i nový veliký infotainment, který má fajn rozlišení, rychlost a celkově se s ním pracuje dobře. Prostornost je taktéž na velmi dobré úrovni. Kufr pojme 645 litrů, což je například více, než zvládá Octavia Combi.
Jízdní vlastnosti jsou asi nejsilnější stránkou Kugy. Podvozek je v kombinaci s tak akorát velkými 18 palcovými koly hezky komfortní, ale zároveň i díky víceprvkové zadní nápravě zvládá svižné tempo. Řízení je sice o něco měkčí, než u staré Kugy, ale stále je přesné a poměrně strmé. Nechybí ani automatická převodovka, která zlepšuje komfort ve městě. Pod kapotou se nachází 1,5 litrový benzínový motor o výkonu 137 kW, což je v běžném provozu dostačující. Zrychlení na 100 km/h zabere 9,9 vteřin a jak se říká – „vše pod 10 je dobré“.
Ford Kuga je jedno z nejlepších středně velkých SUV. Nejenom, že nabízí hodně muziky za málo peněz, ale také poskytne vynikající jízdní vlastnosti, které v tomto segmentu nebývají standardem. K tomu všemu se snadno ovládá, disponuje velkým kufrem a potěší i nový 13,2 palců velký infotainment SYNC 4.