Je budoucnost automobilového průmyslu ve 3D tisku?
Technologie budoucnosti se stále častěji stávají realitou. Rychle se rozvíjející potenciál 3D tiskáren začínají některé automobilky využívat i pro výrobu komponentů. Dosud se ale tímto způsobem vyráběli jen drobnosti v interiéru nebo exteriéru. Porsche před časem začalo takto vyrábět části sedaček. Nová křesla se tak dokážou absolutně přizpůsobit tělu řidiče, protože budou individuálně vyrobené přímo pro majitele. Sedačky by měli způsobit revoluci ve sportovním posezení za volantem stuttgartských vozů.
Zapojení 3D tisku se německé značce evidentně osvědčilo, protože nyní se posunuli o další krok dál. Ve spolupráci se společností Mahle se jim podařilo vyvinou píst, který by měl motoru přidat 30 koní výkonu navíc. Tento efekt je způsoben hlavně nižší hmotností a menším třením. 3D tisk zároveň umožňuje vyrobit tvar, který je ve standardní výrobě příliš komplikovaný. Což je velký příslib do budoucna.
Porsche tuto technologii otestovalo na nejvýkonnější 911 GT2 RS, která má už sama o sobě 700 koní. K výrobě takového pístu použili metodu LMF, která využívá laserového paprsku a speciální hliníkové slitiny ve formě prášku. Celkem bylo potřeba 1200 vrstev a na výrobu padlo 12 hodin. Motor s těmito písty má za sebou 200 provozních hodin v maximální zátěži a vůz najel celkově 6 000 km bez větších problémů.