Automobilky znovu omezují výrobu. Chybí díly z Ukrajiny.
Škodě Auto musela už ve čtvrtek 3. března zastavit výrobu svého jediného plně elektrického modelu Enyaq. Je pravděpodobné, že podobný osud hrozí i modelům Scala a Kamiq. Kabelové svazky totiž nepatří mezi díly, bez kterých je možné ve výrobě pokračovat a do takzvaně rozpracovaných aut je doplnit později. Společnost vydala prohlášení, že hledá řešení, jak chybějící prvky pro elektroinstalaci vozidel zajistit. Sehnat jiného dodavatele s volnou kapacitou je ale téměř nemožné. Proto automobilka uvažuje o možné relokaci postiženého ukrajinského dodavatele do České republiky.
Narušení dodávek komponentů se nevyhnulo ani Fordu. Dobrou zprávou je, že Focusy dále vznikají, ale na největší obrazovku infotainmentu si zákazníci počkají. S displejem o úhlopříčce 13,2 palce je kvůli válce na Ukrajině problém. Konflikt se totiž přímo dotkl jednoho z dodavatelů, který nyní dle vyjádření Fordu není schopen uspokojit dodávky dílů. Dle informací britského Autocaru je v procesu zajištění náhradní výroby na jiném místě v Evropě, ale než k ní dojde, systém dostupný nebude. Dodávky nejvybavenějších Focusů se tak posouvají minimálně o půl roku.
Problémy hlásí i další evropské značky. Třeba BMW ohlásilo, že končí s veškerými dodávkami aut do Ruska a potíže musí vyřešit i Audi, které kolem 10. března ukončí přijímání objednávek na své plug-in hybridní modely. Problém je právě ruská invaze na Ukrajinu a s tím i katastrofální nedostatek dílů. Postupně se omezuje výroba modelů A4 a A5, ale i A7 a A6. Je velká otázka, kdy se to změní. Jasné zůstává jen to, že než bude postupně výroba přesunuta do jiných zemí, lze očekávat zpoždění v dodávkách nových aut v podstatě napříč celým evropským trhem a to minimálně na několik příštích měsíců.
Na nové auto ale čekat nemusíte. Stačí využít flexibilní operativní leasing z Driveta. Skladem máme víc jako sto kusů aut všech kategorií.
Nabídka aut z Driveta